torsdag 21 november 2013

Dräktig??

Torsdag - dag 30 


Igår kräktes Sheila två gånger på Ottilias matta (förlåt O!). Kräker gör Sheila aldrig (då menar jag veeerkligen sällan) och med det kan jag stolt konstatera att Sheila är dräktig!!! När dräktiga tikar kommit in tredje-femte veckan så brukar de matvägra ett par dagar (vilket Sheila gjorde i två dagar) och därefter kommer illamåendet, då de befruktade äggen fäster i livmoderväggen, den så kallade implantationen.

Sheila har även blivit lite rundare om magen/bröstkorgen och har också börjat gå på ett lite "rultigt" sätt. Ibland kommer jag på henne med att sitta och titta rakt ut i tomma intet, helt i sin egen värld. Hon är så himla söt då att hon gör det svårt att hålla sig undan från lite mys.

Idag var jag, Henrik och Sheila i Smygehamn i vår nya lya där vi åt middag och tog en LÅNG-promenad för att se oss omkring lite. Vi ska alltså hyra in oss i min systerdotters pensionat i ett par månader, det kommer bli "vårt" egna ställe där valparna kommer att växa upp samt när tiden infaller, få träffa sina nya mattar och hussar. 

Vi flyttar den 10 december, ca 14 dagar innan valpning, för att Sheila ska kunna bo in sig och känna sig så trygg som bara möjligt. Innan dess kommer vi att åka dit flera gånger för att, gå långa promenader längs stranden, inreda med valplåda och dylikt, samt bo in oss :-)

På tal om valplåda; Den är skissad och klar och "next up" är inköp av brädor, plank etc. 
Jag kommer att skriva ett helt inlägg om valplådan där ni kan se utvecklingen med egna ögon, när den är klar förstås :-)

Sheilas favoritplats är soffkanten - i alla lägen

Standard these days

Mattes fel...


Tillåt mig att presentera; vår nya lya!

Här var ju riktigt trivsamt..

Henrik mäter in var valplådan ska stå

Kärlek!
Sanna, Sheila & Henrik




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar