torsdag 2 januari 2014

1 vecka gamla

Hej på er!


Idag fyller valparna en hel vecka. Kan inte riktigt förstå att vi redan haft de små liven i en hel vecka.
Idag har Sheila och valparna blivit passade av min låtsaspappa Kristian, då jag jobbar tors-fredagar :-)
Allt har gått jättebra och Sheila är nog bara glad av att se någon annans ansikte än mitt för omväxlings skull ;-) Jag vägde småttingarna igår, och de växer verkligen så det knakar!

6 dygn gamla
Röd tik 525 gram
Roan tik 520 gram 
Svart tik m vita tecken 518 gram 
Helsvart tik 500 gram 

Igår ville Sheila ut på koppelpromenad för första gången sedan valpningen, hon njöt riktigt ordentligt av att få gå, springa och rulla sig! Efter ca 10 minuter tror jag det gick upp för henne att "jag har ju valpar!", för då vände hon tvärt om och började springa hemåt med mig i släptåg :-)

Jag tänkte ta veckobilder på valparna ikväll, då jag har min 15-åriga kusin hemma hos mig i ett par dagar. Man får ju passa på att ta hjälp när möjlighet finns :-)  Veckobilder kommer alltså upp imorgon!

Sålänge får ni lite bilder från de senaste dagarna. Kolla in Sheilas diställningar ;-)














Kärlek från valplådan <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar