måndag 30 december 2013

4 dygn

Idag är valparna 4 dygn gamla och de växer så det knakar, allihop. På nätterna är de fortfarande hyfsat tysta, bortsett från de gånger någon av de största (röd och spräcklig som de kallas just nu) tuktat runt lite för mycket och trillat ur korgen :-) som tur är, har de en snäll mamma och en snäll matte som gärna ger ett handtag när det behövs. 

Tjockisen i kullen är fortfarande den lille röda. Eller röda faran, som vi redan börjat kalla henne, tack vare alla hennes upptåg "utanför" ;-) På andra plats har vi fortfarande lilla spräcklig, som även hon är stor i maten. Men tro inte att de två svarta inte äter, för det kan ni tro att de gör, de är bara inte lika snabba fram till den bästa tutten, som de andra ;-) 


4 1/2 dygn gamla
Röd tik 475 gram
Roan tik 420 gram 
Svart tik m vita tecken 400 gram 
Helsvart tik 400 gram

Idag var Henriks föräldrar och lillebror här, för att hämta Henrik och ta en snabb titt på valparna. De ska nämligen till Teneriffa en vecka, jag får vara hemma och passa bebisarna, men inte mig emot :-) 
Henriks lillebror har väntat på den här dagen mycket länge, och han tyckte så mycket om de små. Kan tro att han längtar tills de är lite större och kan leka med honom :-) 

I julklapp fick jag en ny digitalkamera som jag önskat mig, då min gamla försvann i Asien. Min systemkamera har tyvärr ingen filmfunktion, vilket är ett måste enligt mig då man har valpar. Ljuden av diande valpar kan man ju använda sig av när man inte kan sova till exempel ;-) Det kan nog vara världens mest avslappnande ljud! Synd bara att man inte kan spara doften av dem, för den hade jag mer än gärna vant mig vid. Kan sitta och lyssna och lukta på de små liven i timmar :-) 

Lite bilder från dagarna som varit (från digitalkameran):






Henrik och lillebror Mattias känner sparkar

Valpvaka

Sheila ser sin valp för första gången <3

En stoltare mor får man leta efter :-)


Såhär ligger Sheila alltid hemma, så jag är inte förvånad över att hon även gör det i diande tillstånd :-) 


Ganska praktiskt va? ;-)


Mysbelysning 


Syskonmys <3



De har alla sina egna sovställningar :-)


Ett riktigt gott årsavslut önskar vi från valplådan!
























2 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga bilder! Jag kan inte se mig mätt på de små - faktiskt lite avis på dig som har allt detta runt dig varje dag :-)
    Ha det fortsatt gott!

    SvaraRadera