lördag 28 december 2013

2 dygn

Godkväll allihop!

Jag har precis vägt Sheilas små skatter, de svarta väger minst och de färgade, som väntat, lite mer. De har nämligen en förmåga att alltid hitta de bästa tuttarna, även fast de redan verkar vara upptagna :-) 

2 1/2 dygn gamla
Röd tik 410 gram
Roan tik 400 gram 
Svart tik m vita tecken 390 gram 
Helsvart tik 380 gram

Idag fick vi familjebesök av gammelmatte (min mamma) och gammelhusse (låtsaspappsen), till Sheilas stora glädje. Hon älskar att visa upp sina små, oj oj oj så stolt hon är över dem. 
Gammelmatte tyckte att valparna var mycket mindre i verkligheten än vad de är på bild, och det kan jag verkligen hålla med om. Ändå tycker jag att de små liven bara blir större och större. Och mer aktiva. När de inte sover eller diar så tultar de gärna runt, antingen över mammas ansikte, bakom mamma, eller under mammas tassar. Ni kan ju bara tänka er hur rädd jag blir var gång de piper, man vill ju inte att de ska råka hamna under Sheila! Som tur är, så Sheila en superduktig mamma och har för det mesta stenkoll på sina valpar. 

Idag har jag spånat på namn, och jag lovar er, det är INTE lätt. Vill inte heller hetsa fram något, då de trots allt är vad de kommer att kallas in två månader framöver. Kommer att fortsätta spåna och ha som mål att iallafall veta tills efter nyår! 

Svart tik nr 1 




Svart tik nr 2



Röd tik



Orange Roan tik



Visst är de helt underbara?! Man kan inte få nog av se på dem <3



 Sheila på julafton 

Du och jag matte <3




MIN ABSOLUTA FAVORITBILD SOM JAG VILL RAMA IN!


Nu ska jag fortsätta njuta av ljudet av diande valpar <3

Hälsningar från valplådan 

3 kommentarer:

  1. Jättestort grattis till fina valpar! Så mysigt!

    SvaraRadera
  2. Njut det går så fort . Jag brukar ligga i valplådan bredvid Thea och mysa med henne när hon diar. Så mysigt!

    SvaraRadera
  3. Men såååå fina de är!!! Det riktigt lyser om Sheila!
    Namnen ja - det är nog inte det lättaste - ser fram emot vad det blir, men låt det ta den tid det tar.
    Njut av tiden med dina guldklimpar (och Sheila)!

    SvaraRadera