söndag 22 december 2013

Dag 61



Fjärde advent. Vecka 8,5 och dag 61 av Sheilas dräktighet.

Det var ett tag sen vi hördes av sist, och jag får tyvärr skylla på min inte alltför vassa tekniska sida denna gång. Iochmed flytten så har vi inte skaffat internet utan använder oss av våra IPhones och min IPad. Nu har jag äntligen klurat ut ett bra sätt att blogga OCH lägga ut bilder på, gött!

Sheila har växt en hel del denna veckan och samtidigt tappat X antal hästkrafter på vägen. Hon sover mest hela tiden, helst med både mig och Henrik vid sin sida samtidigt. 

Varje dag går vi iallafall en 20- minuters runda, mer vill Sheila helst slippa. När vi är ute så viker hon av när det kommer en annan hund, eller så stannar hon tvärt upp. Inte mig emot, som matte och typisk hönsmamma så vill jag undvika alla potentiella smittoämnen!

En annan sak som tycks vara extra påfrestande för vår havande madame, är att hon inte kan få obegränsat med ben och dentastix ;-) man måste ju tänka på vikten, brukar jag säga när hon börjar klaga. 

Vikt: 13,6 kg
Bröstomfång: 69 cm (+8cm)
Buk: 70 cm (+4cm) 


 Vår tjockis <3

Läs mer på: www.cockersheila.blogspot.com



2 kommentarer:

  1. Vilken dag som helst nu!!! Thea som var så tjock är så liten nu inget kvar av henne alls. Lycka till med allt . Följer er dagligen!!!!

    SvaraRadera
  2. God jul ! Spännande så här i det sista. Klart att det tar på krafterna o hon vill sova med er båda. Märker på Molli redan är hon väldigt "mammig" o vill ha mig nära.
    Lycka till!
    Kram Helena

    SvaraRadera