måndag 10 mars 2014

Akira flyttar

I söndags kom Akiras nya föräldrar, Martina och Tommy för att hämta sin nya valp. De hade kört enda från Dalarna, och väl hemma så väntade lillhusse, Lee och lillmatte, Jenny förväntansfullt! 


Lilla Akira, eller Bessie som hon nu heter, endast en vecka gammal <3

Detta är Akira i ett nötskal. 2 veckor gammal är hon på bilden :-)


 Lika vackra ögon som sin mor <3


 Akira tillsammans med sin syster, Aquell. Min favoritbild på svartingarna <3


 Efter maten - syns det? ;-)


 6 veckor gammal och sötare än socker…


 Akira & Aquell på trappan i solen, 8 veckor gamla <3


Jag tar en sista bild tillsammans med "mina" svarta tjejer <3 Kärlek


Akira bor nu, precis som sina två utflyttade systrar, hos en familj som haft cocker tidigare, och som kommer ägna sin nya familjemedlem mycket av sin tid. Familjen tycker mycket om att vandra i Dalarnas vackra natur, och är de inte där så är de i sin stuga i Sälen. Lillhussen, Lee 10 år har även pratat om att börja träna agility med Akira när hon blir äldre, detta kommer hon garanterat att gilla.
Akira är en otroligt tillitsfull, mysig, närhetssökande och busig valp. Hon är också väldigt kontaktssökande, något som hon helt klart ärvt av sin mamma, Sheila. Som man ser på bilderna så är det svårt att titta sig mätt på Akiras vackra ögon, och var gång jag tittar på henne så ser jag Sheila som valp. De är SÅ lika <3 

Vi önskar goa Bessie och hennes familj ett stort lycka till med sina nya liv <3 

Matte Martina med sin Bessie(Akira)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar