måndag 10 mars 2014

Back in Hököpinge

Flytt

Idag har bestått av två saker: flytt och städning.
Vi har packat ihop hela vårt rum i Smyge och flyttat hem till Hököpinge. Med oss har vi två svarta, helt underbara tjejer, Sheila och Aquell. Aquell ska bo här hemma, till min mammas stora glädje, tills vi hittat ett passande hem till henne. 

Hon har tagit flytten med stort lugn, och verkar tycka det är spännande med en ny miljö. Att huset dessutom har stora ytor, tycker nog inte Aquell är helt fel -vem vill inte kunna springa busrundor med mamsen liksom? 

Fredagen var såklart lite sorglig då Abbey(Theia) flyttade till sin nya familj i Höllviken. Jag har dock fått dagliga rapporter om hur bra det går med henne, och att hon mest busar och är hungrig :-) Tack Katarina och Mats för alla bilder ni skickat <3 

Jag har också fått glädjande rapporter ifrån Caroline, som berättar att allt går jättebra med lilla Frida(Quinn), och att de myser dag och natt. Vi är så glada att hon trivs så bra som norgebo <3

I helgen var Annika, min arbetskamrat på besök tillsammans med sina två döttrar som längtat i hela 10 veckor på att få träffa valparna. Eftersom både Frida & Theia flyttat så var det "bara" våra två svarta, Akira & Aquell som fick nöjet att träffa tvillingtjejerna. 


Aquell & Akira trivdes så bra i tjejernas famnar <3


GLÄDJE

Puss på er!


Sheila & Aquell

Söta Aquell

 Aquell sätter på busminen :-) Undrar vad hon har i tankarna...

 "Måste jag ha något i tankarna för att jag gör såhär eller?"
 Jag försöker bara charma alla "valphungriga" bloggläsare där ute!



 Titta bara så fint jag kan stå, en riktig utställningsstjärna säger matte!

Mamsen vill visst också vara med… Undrar varför??

 Nu när det bara är jag kvar i familjen så blir det måånga bilder på mig :-) Matte tycker jag är så himla söt och kan inte sluta ta kort på mig… 

När matte blir för jobbig så brukar jag räcka tunga åt henne ;-)


 A Kind Of Magic - Världens finaste Aquell längtar efter ett nytt, kärleksfullt hem <3

 Busmamman är återigen igång ;-)



Ska du ta ännu fler bilder på mig nu matte??

Okejdå, jag ställer väl upp eftersom ingen annan kan göra det...

Bita på tuggben i tunneln är aldrig fel tycker Aquell :-)


Några bilder från Akiras sista dag:

 Akira tar till "mat-tiggar-blicken"

 Efter maten är det HÅNGELKALAS!


 Aquell & Akira vill ha mer mat

 Akira ger "blicken" ännu ett försök

Bättre lycka nästa gång… "suck"

 Jag tar väl en liten tupplur sålänge...

 Aquell & Akira myser tillsammans <3


Aquell & Akira myser i husse, Henriks knä


En fantastisk kväll önskar
Sheila, Aquell och vi tvåbenta från Hököpinge


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar