söndag 2 februari 2014

Besökshelg

Hej alla där ute i cyberrymden!

Den här helgen var nog den mest fartfyllda våra små valpar någonsin upplevt. Efter ett par dagars jobb i Malmö för min del, fick jag i fredags äntligen åka hem till Smyge igen. Med mig från "storstaden" hade jag min kära vän, Ottilia, som inte träffat valparna på ett bra tag. Ottilia är den som fick äran att hjälpa mig att föra valparna till världen, den där tidiga annandagjul-morgonen för 5 veckor sedan.

På kvällen kom familjen Nordin på besök! Nämligen Henriks mamma, Britta, pappa Claes och lillebror Mattias. Med sig hade de kinamat, så en kväll med mat, snack och valpmys stod på agendan. Valparna tyckte som vanligt att det var superskoj med "nya" ansikten :-)




Lördagen började tidigt, då Akira vaknat och tyckte det var dags för frukost. Hon var inte den enda som sovit klart, Aquell lyckades under denna korta morgon ta sig ur lådan inte en utan TVÅ GÅNGER.
Och går en igång så är de andra inte långt efter... ;-) De för ett j*kla liv var morgon numera, glada ska vi tvåbenta vara, att de inte började med sitt "körande" förrän nu :-) 

På eftermiddagen fick vi fint besök av en familj ifrån Lomma. Döttrarna Alma och Vera tyckte mycket om valparna, och det var knappt att Alma ville gå därifrån. Valparna var inte det minsta blyga, utan sprang snabbt fram och ville upp i var persons knä :-) 

Alma med hela gänget sovande bredvid sig


Alma bekantar sig med Abbey




Abbey är ofta först upp i knäet ;-)

På kvällen var det dags för nästa besök, nämligen min mamma och gammelmormormatte, Åsa och våra Hököpinge-grannar, Linda med dotter Meya. Valparna var vid detta laget ganska så trötta, men vaknade iallafall till en stund och njöt av att bli klappade och pussade på. 


Meya och valpgänget. Kolla in Quinns sovställning ;-)

Fem små sötnosar :-)

Det blev en lång dag med mycket bus och uppmärksamhet för valparna, och fika för oss tvåbenta. En riktig hunddag helt enkelt, helt i min smak! 

                                      Cockerkramar från valplådan 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar