tisdag 18 februari 2014

Dag 54

Hej!

Den här helgen hände det mycket kul grejer för valparna. I söndags fick de åka bil för första gången, vi skulle åka och hälsa på "hemma" i Hököpinge. Bilresan gick jättebra, de gnällde lite i början men somnade efter en stund bak i buren. 

Valparna var nog alla överens om att det var LAJBAN att få springa runt i det stora huset, och samtidigt bli uppassad av hela grannskapet som kom på besök. Sheila tyckte även hon att det var roligt att komma hem, och var inte sen med att anamma "sin" säng. 

Bilder från detta kommer inom kort!

Igår kom min gudfar och gudmor, Olle & Anita och hälsade på. De var de allra första som fick se Sheila, den där dagen då pappa & jag hämtat henne på kenneln i Blekinge. De passade också Sammy, min förra cocker spaniel, en hel del. Så jag har med andra ord längtat efter att äntligen få visa upp Sheilas små underverk för dem. 

Med sig hade Olle & Anita presenter i form av leksaker till valparna och tuggben till Sheila. Anita hade även bakat en helt underbar sockerkaka, tack så mycket kära gudföräldrar <3 

Tyvärr togs inga bilder av detta då jag redan på förmiddagen hunnit fylla minneskortet... De senaste dagarna har varit väldigt fina här nere i Skåne, med både solsken och blå himmel. Då får man ju passa på att ta lite extra foton på våra skönheter. 

Sheila bjuder upp till lek med Abbey & Quinn

Jag tar dig din lille skit!

Alla fyra på en bild, inte det lättaste att lyckas med alltid :-)

Två svarta diamanter, Akira överst & Aquell underst <3

Bedårande lilla Akira

Syskonkärlek

Tripp... trapp... trull

Quinn har fått syn på något

Här går det vilt till - Abbey & Aquell


Akira kommer gåendes - "Fota mig nudå"

Abbey har ännu inte gett upp mot Aquell 

Quinn matchar sina färger med löven :-)

Abbey, Quinn & Akira busar


Aquell har hittat en pinne :-)

"Du tänker väl inte ta den ifrån mig, matte??"

Vackra, underbara Aquell <3

Aquell & Akira 

 "Snääälla, kan inte jag få din pinne också?" -Aquell

Fina Sheila betraktar sina valpar <3

Sheila, Akira & Abbey

Sheila & Akira

"Men hallå, vem är äldst här egentligen?" "Lek med mig!" -Busmamman Sheila

Abbey trivs bättre i solen där hon kan ligga i timmar och tugga på en pinne :-)

Den björnunge-liknande Akira håller med syrran

Quinn ställer gärna upp och busar med mamma!

Mamma-dotter kärlek <3

Sheila vet hur man ger en riktig cockerkram 

"Såhär gör man matte!"

"Tack för att du ville leka med din gamla morsa" <3

Tigerungen Quinn med sin fina teckning :-)

Sådan mor sådan dotter :-) 

"Vad gör du nudå, mamma?" -Abbey ser frågvis ut

 Hur söt är inte jag??

"Titta på mig dååå" -Akira 

Black beauty i hundform <3

Quinn & Abbey

Aquell med sin blanka päls :-)

Skutt! 

Quinn, vår egna hoppetossa 

Valpbild, eller bilreklam? ;-)

Abbey & Aquell


"Titta så högt vi kan hoppa!"


Detta inlägg får Akira äran att avsluta, detta för att hon utan tvekan är dagens linslus!



Ha en bra vecka alla bloggläsare!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar