onsdag 5 februari 2014

Utelivet

Precis som igår så har valparna även idag fått komma ut. Idag var det nästan ännu roligare, solen sken och de svartas pälsar brände t.o.m lite! 

Abbey först ut



Vackra Sheila solar sig 

Akira gör det som spaniels gör bäst: spårar ;)

Hallå? Var tog ni vägen allihop?

Jaa, där är ju Abbey!

Få se vad de andra syrrorna hittar på!

Här är det spårningstävling... Vem vinner tro??

Sheila håller ihop sina valpar så att ingen kommer bort

Abbey tar ett hoppsasteg!

Hmm... Vad är detta för doft? undrar Aquell

Nä, Abbey, det där var ju inte kul! menar Quinn

Här är den bästa platsen, för här kan jag se ut över hela vida världen!!! (Trädgården)

Quinn trillade ner i ett hål av löv, men var snabbt uppe igen :)

Aquell gör nya upptäckter

Det här gräset, eller vad det nu kallas, smakade riktigt bra ändå!

SE UPP ALLIHOP, för här kommer jag, Aquell!!!

Usch vad kallt det där vita var! tycker Abbey

Den som blev gladast när den blå bollen kom fram var självklart busmamman Sheila!

...men inte långt efter var de två svarta!

Akira springer ärevarv! 

Nudu syrran, ska du få se på grejer! -Abbey och Quinn

Nää nu drar jag härifrån!

Fina Akira "ställer upp sig" för kameran :)

...och inte kan Abbey vara sämre än syrran inte!

16 små valptassar på språng!

Dags att terrorisera syrran lite, tänker Abbey

NU KOMMER JAG!

Ta mig om du kan! -Abbey och Aquell

Ropade du matte? Kommer så fort jag kan! menar Sheila

 
Hände det något här? Jag kommer också! skyndar Quinn

Fototajm! Sheila ger sin Akira en välförtjänt puss 

Två vackra damer :) Sheila och Akira

Sådan mor sådan dotter :)

Sheila med två andra döttrar, Quinn och Abbey

Snälla mamma, kan jag inte få bita lite i örat bara..?

You talking to me? -Quinn och Aquell

IT'S ON!

Du har ingen chans mot mig, syrran!

Det ska börjas tidigt... Eller?!

Äh, vi kramas ju bara lite!

Akira skuttar för glatta livet!

Ser ni de två busungarna som krupit under utemöblerna? -Abbey, Akira, Quinn

Quinn njuter av solskenet 

Hela gänget hopsamlade innan ingång :)

...men mamma, vi ska väl inte gå in redan??

Kom nu mina barn, dags att gå in innan ni blir för kalla, menar hönsmamman Sheila

Vi ses snart igen!
Hälsningar från fem underbara cockerflickor 

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar